Afgelopen weekend kwam Huizen niet in actie vanwege Koningsdag. Wel speelde Huizen op 25 april tegen FC de Bilt in het kader van de halve finale van het bekertoernooi. Huizen wist met 0-2 te winnen en is zodoende finalist!

Voordat deze finale echter wordt gespeeld, wordt eerst de competitie vervolgd als Huizen aanstaande zaterdag gastheer is voor JOS Watergraafsmeer. JOS Watergraafsmeer is degene die 20 april van Ajax wist te winnen. Enerzijds een erg gunstige uitslag voor Huizen, dat zo de voorsprong op Ajax kon vergroten tot 4 punten, maar anderzijds geeft dit ook wel aan dat het een behoorlijke uitdaging zal zijn om aanstaande zaterdag te winnen.

Temeer ook omdat eerder dit seizoen Huizen het onderspit moest delven in de uitwedstrijd die JOS Watergraafsmeer met 2-1 wist te winnen. Dit was ook bepaald niet de enige winstpartij van JOS Watergraafsmeer: in totaal werd tot nog toe 16 keer gewonnen en samen met twee keer gelijkspelen is dit goed voor 50 punten. Hiermee staat JOS momenteel 3de met één punt achterstand op nummer 2 Ajax en ook slechts vijf punten achterstand op Huizen. JOS Watergraafsmeer zit dan ook op het vinkentouw, mede ook aangezien Huizen en Ajax elkaar nog treffen tijdens de laatste speelronde.

Aan Huizen is de taak dan ook duidelijk: de punten op het eigen sportpark de Wolfskamer houden om zo zowel JOS Watergraafsmeer en Ajax op (enige) afstand te houden. Tevens blijft Huizen met een overwinning ook vol in de race voor de 3de periode waarin de voorsprong op nummer 2 AFC ’34 momenteel 4 punten bedraagt. Mede gezien het volle programma in deze periode is uw steun erg welkom en wij hopen dan ook dat u massaal aanwezig bent om onze groengele mannen te steunen in dit sleutelduel dat om 14:30 wordt afgetrapt op ons sportpark de Wolfskamer.

De wedstrijdbal wordt aangeboden door Diego Sports waarvoor hartelijk dank!
DIEGO SPORTS Blaricum – personal training in onze privé sportschool

Aankondiging s.v. Huizen