Wolven – League | Spelregels

Voor het spelen van wedstrijdjes zijn er ook voor de Wolven een paar spelregels. Deze delen we graag met jullie, zodat ook de ouders langs de kant weten hoe het werkt.

Wolven spelen wedstrijdjes voor de lol. Het gaat nog niet om voetbaltechnisch een goed spel spelen. Het gaat er vooral om dat ze leren met een bal te bewegen en dat ze met andere kinderen in een team spelen. En of ze nou winnen of verliezen het zijn allemaal kanjers.

De aftrap: Ieder begin van de wedstrijd begint met de aftrap. De wolven teams beginnen allebei in het doel en de bal ligt in het midden. Bij het signaal van de begeleider rennen de wolven zo hard mogelijk naar de bal om vervolgens het spel te beginnen.

De vrije trap: wordt gegeven tegen de partij die een overtreding heeft begaan. Hierbij wordt de bal met de voet in het spel gebracht door de partij waartegen de overtreding is begaan. Dit gebeurt op dezelfde plaats waar de overtreding is gemaakt.

De intrap: wordt gegeven als de bal geheel over de zijlijn is. De bal mag worden ingeschoten door de partij, welke de bal niet heeft buiten geschoten. Vanuit een intrap kan niet direct worden gescoord.

Sliding: er mag door geen enkele speler een sliding worden gemaakt om de bal van de tegenstander af te pakken. Het is wel toegestaan als de bal over de doellijn dreigt te gaan om hem zo een doelpunt te voorkomen.

De wisselspelers kunnen doorlopend in het spel gebracht worden. De inkomende speler mag het veld pas betreden nadat de te vervangen speler het veld heeft verlaten.

Het wisselen gebeurt om de 2 minuten.

Ten slotte (en dit is misschien wel het belangrijkste) geven de spelers de tegenstander na afloop van de wedstrijd netjes een hand.

Vanzelfsprekend wil iedereen een zo goed mogelijk prestatie neerzetten, maar vergeet niet dat het plezier op de eerste plaats komt. De begeleiders en de ouders zijn degene waar de spelertjes tegenop kijken en ook dit plezier positief kunnen beïnvloeden.

Wolven