Na de winterstop werd afgelopen zaterdag de competitie hervat met een uitwedstrijd tegen Ter Leede. Voor Huizen was het een wedstrijd met twee gezichten qua spel, maar gelukkig resulteerde de wedstrijd in een 1-2 overwinning en kon Huizen de 3 punten meenemen naar de Wolfskamer.

De tegenstander van aanstaande zaterdag, AVV Swift, kwam afgelopen zaterdag niet in actie doordat de thuiswedstrijd tegen Ajax was afgelast. Sowieso was de wedstrijd van Huizen de enige die afgelopen zaterdag werd gespeeld. Tegelijk zijn nog lang niet alle wedstrijden, die voor de winterstop niet werden gespeeld, ingehaald en het aantal gespeelde wedstrijden varieert momenteel dan ook tussen de 13 en 16.

Doordat Huizen als één van de weinige ploegen wel alle 16 wedstrijden heeft gespeeld bezet Huizen momenteel een 3de plaats. Echter, qua verliespunten staan bijvoorbeeld JOS Watergraafsmeer en AFC ’34 er beter voor en kan ook Hollandia, met nog 3! wedstrijden tegoed, langszij komen.

Dit geldt niet voor AVV Swift dat momenteel een 7de plaats bezet nadat in de 15 wedstrijden voor de winterstop 21 punten werden verzameld. Waar Huizen wil winnen om een aantal concurrenten, in ieder geval voorlopig, achter zich te houden geldt dit voor Swift niet minder. WV-HEDW staat bijvoorbeeld onder de stippellijn, maar met slechts 5 punten minder dan Swift. Naast de concurrentie op afstand houden zou voor Huizen een overwinning tegen Swift ook betekenen dat de verliespartij eerder dit seizoen kan worden weggespoeld. Ondanks dat Swift een groot deel van de wedstrijd met 10 man speelde, was het Swift dat met een 3-2 overwinning de punten in Amsterdam hield.

Kijkend naar de statistieken liggen er zeker kansen voor Huizen: in de 15 gespeelde wedstrijden moest Swift al 29 keer de bal uit het net halen. Anderzijds zit Swift met 25 treffers behoorlijk in het spoor van Huizen en zal ook de Huizer defensie opnieuw aan de bak moeten. Hopelijk kan uw steun de doorslag geven tijdens de wedstrijd die om 14:30 wordt afgetrapt op sportpark de Wolfskamer. Mocht u helaas niet aanwezig kunnen zijn, u kunt de wedstrijd ook volgen via het account @svHuizen op X of via CLUBTV.

De wedstrijdbal wordt aangeboden door Fred Lamme, de Schilder waarvoor hartelijk dank!