In een knotsgek uitduel tegen ARC trok Huizen helaas aan het kortste eind (2-1). Komende zaterdag gelukkig direct een kans op herstel als Huizen gastheer is voor AFC ‘ 34. Een voor Huizen onbekende tegenstander aangezien AFC altijd in de zondagcompetitie speelde.

Vorig jaar nog in de 1ste klasse waarbij AFC ’34 als promovendus een vliegende start kent deze competitie: in 10 wedstrijden werden 21 punten verzameld resulterend in een 2de  plaats met 2 punten achterstand op koploper HBC. Deze positie werd mede behaald doordat van de afgelopen 5 wedstrijden er 4 werden gewonnen, onder andere afgelopen zaterdag toen AFC ’34 een knappe 2-1 overwinning boekte op nummer 3 Ajax.

Het zal voor Huizen dan ook alles behalve een gemakkelijke wedstrijd worden om te winnen. Tegelijk heeft AFC ’34 wel al 13 keer een tegentreffer moeten incasseren wat relatief veel is vergeleken met de andere clubs bovenin. Hier liggen dan ook de kansen voor Huizen om op voorsprong te komen. Tegelijk moet Huizen achterin niet verslappen aangezien AFC ’34 tot nog toe met 17 doelpunten net zo vaak het net wist te vinden als Huizen. Voor Huizen geldt dat een overwinning nodig is om o.a. Hoogland achter zich te houden dat nog een wedstrijd tegoed heeft, maar qua verliespunten op gelijke hoogte staat. Wij hopen u dan ook in groten getale te treffen tijdens de wedstrijd die om 14:30 wordt afgetrapt op sportpark de Wolfskamer. Mocht u helaas niet aanwezig kunnen zijn, u kunt de wedstrijd ook volgen via het account @svHuizen op X of via ClubTV.

De wedstrijdbal wordt aangeboden door Lidl Nederland waarvoor hartelijk dank!

Lidl