Heb respect voor de scheidsrechter!

Commentaar op de leiding!
Waarom hebben we nog steeds zoveel commentaar  op beslissingen die worden genomen door onze, vooral jonge, scheidsrechters.
Jonge scheidsrechters die met plezier en passie een wedstrijd leiden.
Het respect laat regelmatig te wensen over en dat baart ons grote zorgen.

Een klein voorbeeld:
Als een speler voor open doel de bal naast ziet horen we vanaf de zijlijn: Jammer jongen/meisje de volgende gaat er vast wel in.

Als onze scheidsrechter een beslissing neemt die niet in goede aarde valt bij alle aanwezigen langs de lijn dan is hij/zij opeens het middelpunt van allerlei discussies. Dit lijkt ons niet de juiste weg.
De scheidsrechter is ook een mens moet vaak helemaal alleen zijn beslissingen nemen en moet ook heel snel beslissen. Hij zal er, net als die eerder genoemde speler, ook wel eens naast zitten.

Uiteindelijk staat in het reglement bij iedere spelregel de volgende tekst:
Na het oordeel van de scheidsrechter. Hij kan in principe dus ook niets verkeerd doen.

Wij als commissie nemen altijd onze scheidsrechters in bescherming. Discussies na afloop over eerder genomen beslissingen zijn ook zinloos. Mocht u met ons als commissie van gedachten willen wisselen over onze scheidsrechters dan staan wij daar met veel plezier voor open.

Ben jij de scheidsrechter die we zoeken?
Wij zijn op zoek, met name voor in de middag, naar mannen/vrouwen die wedstrijden op een heel veld kunnen en willen leiden.
Je staat er echt niet alleen voor en we zullen ook de nodige ondersteuning en zeker ook bescherming bieden.
Een klein aantal scheidsrechters heeft namelijk te kennen gegeven te gaan stoppen om uiteenlopende reden.
Dit betekent dat we na de winterstop ook de wedstrijden op een heel veld niet meer kunnen voorzien van een scheidsrechter.
Dat willen we proberen te voorkomen maar dan is uw hulp toch heel dringend nodig.

Wie komt ons helpen?

Namens de scheidsrechtercommissie