Akram El Helali

Bilal Amkoum

De jeugdopleiding van sv Huizen kent vele trainers die uren per week op het veld staan om onze jongens en meiden te ontwikkelen naar betere voetballers. In de editie Jeugdtrainers van sv Huizen vertellen wat meer over de trainers van de club.

In deze editie stellen wij u voor aan Bilal Amkoum en Akram El Helali, de trainers/coaches van de JO15-2. Deze goedlachse heren zijn dit seizoen begonnen als jeugdtrainers bij sv Huizen en maken indruk met hun passie en leergierigheid.

Wat doen jullie in het dagelijkse leven?
Bilal: Ik werk als financial auditor bij het ministerie van Financiën. Mijn taak is het controleren van de financiële verantwoordingen van diverse ministeries.
Akram: Ik werk als Assistent Investment Manager Private Wealth bij ABN AMRO MeesPierson, waar ik nauw samenwerk met klanten om hun financiële doelen te bereiken.

Hebben jullie zelf gevoetbald?
Bilal: Ik heb in de jeugdopleiding en senioren gevoetbald bij sv Huizen. Vorig seizoen was mijn laatste seizoen als voetballer.
Akram: Ik ben mijn voetbalcarrière gestart bij HSV De Zuidvogels en ben later overgestapt naar BVV’31, waar ik speelde vanaf de D’tjes tot en met de Senioren.
Hoe zijn jullie in het trainersvak beland?

Bilal en Akram: Na een oriënterend gesprek met Sidney Schipper (HJO) kregen wij de kans om een team te trainen bij s.v .Huizen. Onze liefde voor voetbal heeft ons uiteindelijk geleid tot het trainersvak.

Wat voor trainers zijn jullie?
Bilal: Ik zie mijzelf als een trainer die met een structuur werkt voor het team. Door heldere doelen te stellen met het team, kan je gericht werken aan de ontwikkeling van spelers wat zal leiden tot prestaties. Ik zie het als mijn verantwoordelijkheid om het maximale uit de spelers en het team te halen. Dit helpt dan ook in het halen van de doelen die wij met elkaar stellen. Daarin wil ik ook de jongens leren hoe het is om prestatiegericht te werken. Echter, ik vind het ook belangrijk om het menselijke aspect altijd mee te nemen in de afwegingen. Ja, wij willen winnen, maar moeten daarin wel realistisch blijven.
Akram: Ik werk graag vanuit een duidelijke plan en een gezamenlijk doel. Het is mijn verantwoording om te zorgen dat de voorbereiding zorgvuldig is, zodat de jongens alle voorwaarden hebben om zich te ontwikkelen. Denk daarbij aan de trainingen, materialen enzovoort. Winnen is belangrijk voor mij, want ik geloof dat verbetering als voetballer zal resulteren in het winnen van wedstrijden. Ik ben een trainer die graag tactisch bezig is. Ik hecht veel waarde aan strategie, spelanalyse en het ontwikkelen van spelbenadering van de spelers.

Wat zouden jullie de huizen jeugd willen meegeven?
Bilal: Door consistent hard en slim te werken kan je zelf de prestatie verbeteren. Het is een kunst om week na week te blijven presteren en dat is uiteindelijk wat het verschil maakt.
Akram: Ik zou de jeugd willen meegeven dat een winnaarsmentaliteit nodig is om hun volledige potentie te benutten. Als je slimmer het spelletje speelt, ga je het maximale uit jezelf kunnen halen.

Hoe hebben jullie je eerste seizoen ervaren?
Bilal: Mijn eerste seizoen is zeer leerzaam en plezierig. Het dynamiek in het team is goed en wij zien constant ontwikkeling bij de spelers. Daar doen wij het voor. Ik kijk enorm uit naar de toekomst.
Akram: Mijn eerste seizoen bij Huizen vind ik geweldig. Ik heb het genoegen om te werken met een fantastische groep spelers en ik zie een duidelijke stijgende lijn in hun prestaties op het veld. Dit geeft ons veel energie en motivatie om door te gaan met mijn werk als jeugdtrainer.