In het afgelopen jaar heeft de opleidingscommissie deelgenomen aan het Kwaliteit & Performance programma van de KNVB. Hier wordt de jeugdopleiding van de club beoordeeld met als doel een gecertificeerde jeugdopleiding te worden. De jeugdopleiding wordt getoetst op ca. 50 punten, waarbij wordt gekeken naar de plannen, uitvoering, trainers en kader.

Met trots melden wij dat wij op 24 mei jl. officieel de status Lokale Jeugdopleiding hebben verkregen van de KNVB. Dit is de eerste stap richting ons doelstelling om een Regionale Jeugdopleiding te worden.

Hoofd Jeugdopleider Sidney Schipper: “Nadat wij twee jaar hard hebben gewerkt, zijn wij ontzettend blij dat we nu de lokale certificering van de KNVB hebben behaald. Dit vormt een stevige basis die ons richting zal geven voor de aankomende jaren. ”

Haris Bantvawala: “Dit is een mooi succes voor ons als club en mag gevierd worden. De aankomende jaren zal met name in teken staan van het in praktijk brengen van de plannen en het verder optimaliseren van de jeugdopleiding.”

In een later stadium zal de KNVB ons het certificaat officieel overhandigen op de club.

Wij willen iedereen bedanken die heeft bijgedragen aan dit succes. Samen worden wij als club beter en sterker. Ook speciale dank aan Ab van der Velde (KNVB) en Harm Zeinstra (NMC Bright) voor de begeleiding om ons te helpen om te groeien als vereniging!