Ons bereikte het droeve bericht van het overlijden van Piet Schipper, nota bene in de vroege ochtend van zijn tachtigste verjaardag.
De ouderen onder ons herinneren Piet zich als de zoals het nu heet absolute sterkhouder van ons eerste elftal. Betrouwbaar verdediger, klein van stuk, maar groot in kunde en moed.

Vele malen kampioen, met als prachtige afsluiting het algehele landskampioenschap van 1974.
Piet maakte zich later verdienstelijk als penningmeester, administratief gesteund door Cees Baas.
En Piet was de opvolger van Henk de Lange als voorzitter.
Vorig jaar mochten we hem daarvoor waarderen met het erelidmaatschap.

Hij was een trouw bezoeker van de wedstrijden van het vlaggeschip, ook vaak uit. En hij was trots om te zien dat zijn kleinzoon Robbie zijn debuut mocht maken in het eerste en daarvoor het zogenaamde Taatje in ontvangst mocht nemen.
Eerder mocht hij trots zijn op zoon Mark die in zijn voetsporen trad en niet onverdienstelijk ook.

Vooraf aan de eerstvolgende thuiswedstrijd zullen wij Piet gedenken.
Wij wensen zijn vrouw, kinderen en kleinkinderen en de aangetrouwde en rest van de familie sterkte in de verwerking.

Piet Schipper
Schipper